Ethnography and Folklore in Print
Karin Riedl (Hrsg.), Frauke Ahrens (Hrsg.), Christiane Schwab (Hrsg.)
* Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Volkskunde
Beschreibung
Throughout the nineteenth century, social expressions and dynamics have been reflected in the surge of various printed products. The contributors analyze a diverse range of sources, such as caricatures, journalistic reports, travelogues, scholarly volumes, social novels, and fairytale collections, viewing them as early manifestations of social knowledge and ethnographic representation situated at the confluence of ›popular‹ and ›scientific‹ publishing. Their comprehensive exploration unveils alternative contexts and dimensions of early ethnographic knowledge production, providing insights into a history of social knowledge that surpasses disciplinary, national, and genre-related boundaries.
Kundenbewertungen
Analogue Media, Ethnology, Peru, Cultural Anthropology, History of the Social Sciences, Print Culture, 19th Century, Cultural History, Culture, France, Folklore, England, Germany, Ethnography