img Leseprobe Leseprobe

Advertising and Advertising as a type of discourse

Angelika Felser

PDF
4,99
Amazon iTunes Thalia.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

GRIN Publishing img Link Publisher

Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Kommunikationswissenschaft

Beschreibung

Essay from the year 1998 in the subject Communications - Public Relations, Advertising, Marketing, Social Media, University of Münster (Englisches Seminar), language: English, abstract: The topic of this essay is "Advertising" and "The Discourse of Advertising". The author of this essay sums up some of the main ideas of Guy Cook, Geoffrey N. Leech, Greg Myers and Prof. Dr. Klaus Ostheeren, E.M. In order to look at an ad as a discourse type, it is necessary to look at Jacques Dubois and the "Groupe µ" who worked on the structure of language, rhetorical operations, "Isotopies" and "Metabolies". The latter can either evoke the "pleasure of recognition" or the "pleasure of surprise". The AIDA-formular, the term "register", the standard components of press advertisements, etc. are also subject of this essay.

Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie
Cover Work of Fiction
Christina Williams

Kundenbewertungen

Schlagwörter

Isotopy and Metaboly, types of discourse, Advertising, Jacques Dubois and the Groupe µ