The Value of Popular Music
An Approach from Post-Kantian Aesthetics
Alison Stone
PDF
ca. 39,58 €
Amazon
iTunes
Thalia.de
Hugendubel
Bücher.de
ebook.de
kobo
Osiander
Google Books
Barnes&Noble
bol.com
Legimi
yourbook.shop
Kulturkaufhaus
ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Springer International Publishing
Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Allgemeines, Lexika
Beschreibung
In this book, Alison Stone argues that popular music since rock-‘n’-roll is a unified form of music which has positive value. That value is that popular music affirms the importance of materiality and the body, challenging the long-standing Western elevation of the intellect above all things corporeal. Stone also argues that popular music’s stress on materiality gives it aesthetic value, drawing on ideas from the post-Kantian tradition in aesthetics by Hegel, Adorno, and others. She shows that popular music gives importance to materiality in its typical structure: in how music of this type handles the relations between matter and form, the relations between sounds and words, and in how it deals with rhythm, meaning, and emotional expression. Extensive use is made of musical examples from a wide range of popular music genres. This book is distinctive in that it defends popular music on philosophical grounds, particularly informed by the continental tradition in philosophy.
Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie
Kundenbewertungen
Schlagwörter
Hegelian-Adornian, Philosophy of music, Adorno, Hegel, post-Kantian, Popular music, Aesthetics