Football, Fandom and Consumption
Oliver Brooks
PDF
ca. 47,34 €
Amazon
iTunes
Thalia.de
Hugendubel
Bücher.de
ebook.de
kobo
Osiander
Google Books
Barnes&Noble
bol.com
Legimi
yourbook.shop
Kulturkaufhaus
ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Sozialwissenschaften allgemein
Beschreibung
Modern football is an industry and capitalism is its engine. However, this book argues for a more nuanced understanding of contemporary football culture and the (self-)identity of football fans.Drawing on original ethnographic research conducted with fans at all levels, from international to lower league, the book explores the tensions between fans as consumers and 'traditional' football cultures, arguing that modern football fans are able to negotiate the discourses of capitalism and tradition operating upon them to enact their own power and identity within football culture.Featuring case studies of Norwich City, MK Dons and Chelsea fans, this is fascinating reading for anybody with an interest in sport and society or cultural studies.
Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie