Art of the Publisher
Roberto Calasso
EPUB
5,49 €
Amazon
iTunes
Thalia.de
Hugendubel
Bücher.de
ebook.de
kobo
Osiander
Google Books
Barnes&Noble
bol.com
Legimi
yourbook.shop
Kulturkaufhaus
ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Belletristik / Essays, Feuilleton, Literaturkritik, Interviews
Beschreibung
'All the books published by a certain publisher could be seen as links in a single chain'In this fascinating memoir and manifesto the author and publisher Roberto Calasso meditates on the art of book publishing. With his signature erudition and polemical flair, Calasso transcends Adelphi to look at the publishing industry as a whole, from the essential importance of graphics, jackets and cover flaps to the consequences of universal digitization. And he outlines what he describes as the 'most hazardous and ambitious' profile of what a publishing house can be: a book comprising many books, akin to that of other twentieth-century publishers, from Giulio Einaudi to Roger Straus, of whom the book offers brief portraits.
Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie